אמנם במאה ה-21 ישנם לא מעט גברים עם מודעות גבוהה במיוחד לאופנה, חיבה עזה לבגדים, נטייה לעקוב אחרי טרנדים לוהטים ובולטים בתחום ובאופן כללי מוכנות להשקיע זמן רב וגם כסף בתחום זה, אבל רוב הגברים, ולמעשה גם לא מעט נשים, מחפשים פשוט משהו ללבוש. כך למשל סקר שערכה בשנת 2016 חברת הייעוץ העסקי צ’מנסקי בן שחר גילה שמרבית הגברים מעדיפים לקנות את הבגדים שלהם ברשתות אופנה ישראליות ובהן רשת האופנה זברה – ולא מפתיע שכך הדבר.
הנוחות בקנייה ברשת אופנה
ישנן כמה וכמה סיבות להעדפה של גברים רבים לקנות את הבגדים שלהם ברשתות אופנה ישראליות. סיבה אחת היא הנוחות: רשת חנויות שנמצאת במקומות בולטים ונגישים – את הסניפים של רשת האופנה זברה תמצאו בקניונים המובילים ובהם עזריאלי רמלה, הקריון, קניון השרון בנתניה, מרכז ביג בכרמיאל, גראנד קניון בבאר שבע, קניון הסיטי באשדוד, קניון חוצות באשקלון ועוד – מאפשרת לגברים לקנות בגדים תוך כדי סיבוב בקניון, מבלי לטרוח יתר על המידה בהגעה אל החנות ומבלי לעשות מקניית הבגדים ביג דיל.
בנוסף, זברה מתמחה בבגדי ילדים ובמוצרים נוספים לזאטוטים כמו תיקים וקלמרים, וכך יכולים הגברים שהם הורים להגיע לחנות, להצטייד במה שצריך לבית הספר או לדאוג לקנות לילדים את הבגדים שהם צריכים, ועל הדרך לחדש גם את המלתחה שלהם, בפשטות ובנוחות. למעשה חוויית הקנייה הנעימה שמציעים סניפי זברה הופכת את קניית הבגדים לבילוי חביב לכל המשפחה, כך שגם גברים שלא מתלהבים מאופנה נהנים מקניית מכנסיים, חולצות ושאר פריטי לבוש נחוצים.
המחירים הנוחים של רשת האופנה זברה
סיבה טובה נוספת לפופולריות של רשת האופנה זברה בקרב גברים (וגם בקרב נשים וילדים, מן הסתם) היא המחירים הנוחים והמשתלמים שמאפיינים את כל החנויות שלה. מבחינת בעליה של רשת זברה – פיני פרטוק וזאב זינגר, שני חברי ילדות מאשקלון שנכנסו לעולם העסקים בגיל צעיר מאוד ורשמו הצלחות נאות – שמירה על רמת מחירים משתלמת היא ערך יסוד בתפעול הרשת, שכן השניים מאמינים במתן תמורה מלאה לכסף ובכך שחולצה לא אמורה לעלות כמו טלוויזיה עם מסך ענק ומכנסיים לא צריכים להיות מתומחרים כמו סמארטפון מהדגם החדש ביותר (גישה שמן הסתם רוב הגברים יסכימו איתה).
ההתרחבות של זברה
כאמור רשת האופנה זברה שמנוהלת על ידי משרד הפרסום אקסקטיב מרקטינג (אקזקטיב מרקטינג) מספקת מענה מוצלח לצורך של גברים בקניית בגדים בנוחות, בקלות ובמחיר אטרקטיבי – וכל זאת במקומות רבים הן בצפון הארץ, הן במרכזה והן בדרומה. ההתחלה הייתה צנועה: זינגר ופרטוק נהגו להסתובב עם ואן גדול ועמוס בבגדים שרכשו מיבואנים וסוחרים, ומכרו את הסחורה המשובחת במחירים נוחים באוניברסיטאות, מפעלים גדולים, בתי חולים וכו’. בשלב מסוים קיבלו השניים הצעה להקים בזאר זמני שכזה בקניון בבאר שבע, וההצלחה הרבה של אותו בזאר הובילה אותם למסקנה שכדאי להם להקים חנות של קבע באותו קניון. כעבור שנתיים הצטרף לחנות הבאר שבעית גם סניף באשדוד, ובהדרגה הוקמו עוד חנויות בדרום הארץ כשפרטוק וזינגר מקפידים על הדרגתיות וזהירות.
בתחילת המאה ה-21 החלה רשת האופנה זברה להתרחב בקצב מהיר יותר: זינגר ופרטוק הבינו שכדאי יותר לייצר את הבגדים בעצמם, בסין כמובן, אבל לשם כך נדרש היקף פעילות גדול מכפי שאפיין את הרשת באותם ימים ועל כן היא חברה לשתי רשתות צנועות נוספות, מצפון הארץ. לאחר מספר שנים רכשה זברה את אותן שתי רשתות והתרחבה גם לצפון הארץ, וכיום כאמור היא מפעילה לא פחות מ-25 חנויות בכל רחבי ישראל, כך שגברים בכל הארץ יכולים ליהנות מכל האפשרויות שמציע הקטלוג של הרשת.